Zdrowo&Szybko

piątek, 4 kwietnia 2014

Mąka pełnoziarnista i naleśniki z dżemem;-)

Takie mądre informacje wyczytałam na temat tej mąki:-)
Mąka pełnoziarnista pszenna produkowana jest z całych ziaren specjalnie selekcjonowanej pszenicy. Jest dobrym źródłem błonnika, fosforu i magnezu, a także jest źródłem żelaza i białka.Mąka ta idealnie nadaje się do wypieków: domowego chleba, bułek, ciasteczek, naleśników czy ciasta na pizzę.
Przyznam szczerze , ze pierwszy raz robiłam na niej placuszki, które mimo ładnego wyglądu nie smakowały juz tak dobrze jak się spodziewałam.

Mąka pełnoziarnista jest w smaku bardzo specyficzna ze względu na swoje właściwosci i najlepiej ją chyba łaczyc z produktami ,które wyrównają jej silny "dziwny" smak . Za drugim razem wiedząc już o niej co nieco skusiłam się na zrobienie naleśników z dżemem-na słodko(uwielbiam);-). I żeby tym razem nie bylo samej mąki pełnoziarnistej dodałam kakao i 2 łyżki miodu akacjowego. Powiem szczerze, że wyszło przepyszne!:-)

Produkty:
-ok. 6 łyżek mąki pełnoziarnistej
-0,5 l mleko 2%
-1 jajko
-3 łyżki kakao
-2 łyżki miodu akacjowego

Łączymy produkty, miksujemy i smażymy naleśniki. 
Osobiście staram się smażyc naleśniki bez użycia oleju, ale jeśli zajdzie taka potrzeba u Was to polecam olej ryżowy- super olej i do wszystkiego:-)


No i oczywiście zapomniałam Wam napisac coś o dżemie jakiego użyłam a to też ważne:-) Otórz długo szukałam wśród gąszcza zwykłych i wysokosłodzonych  dżemów, ale w końcu znalazłam taki który zwrócił moją uwagę. Może cena jest wysoka jak za taki słoiczek , ale myslę ,że warto wydac 3 zł. więcej i wiedziec iż jemy coś lepszego a także zdrowszego.Tym bardziej jeśli podajemy to naszym dzieciom:-)
100g zawiera ok. 140 kcal . Zawartośc słoiczka to 220g.
100% naturalnych owoców, bez dodatku jakichkolwiek konserwantów, a słodzony tylko zagęszczonym sokiem jabłkowym. Koszt to w moim przypadku 6.50 zł.w Kaufland.

 

Jeżeli robiłyście bądź zamierzacie robic coś z tej mąki piszcie.
Jestem ciekawa Waszej opinii i pomysłów z nią związanych.:-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz